احمدپور گفت: بیش از ۲۰ رقم تجاری مرکبات در جنوب کرمان، کشت و پرورش داده می‌شود و سلامت محصولات از مهم ترین مزیت‌ها به شمار می‌آیند.

احمد احمدپور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در آیین چهارمین جشنواره ملی مرکبات جنوب کرمان در جیرفت گفت: در۳۲ هزار هکتار باغات مرکبات در جنوب کرمان، ۶۰۰ هزار تن  محصول تولید می شود. 

او افزود: استمرار تولید مرکبات و تنوع ارقام از دیگر مزیت‌های منطقه جنوب کرمان است.

احمد پور تصریح کرد: بیش از ۲۰ رقم تجاری مرکبات در جنوب کرمان، کشت و پرورش  داده می‌شود و سلامت محصولات از مهم ترین مزیت‌ها به شمار می‌آیند.

 او بیان داشت: همه مرکبات تولیدی جنوب کرمان، سالم‌ترین محصول داخلی هستند و از کیفیت مناسب برخور دارند و در آینده نزدیک می‌توانیم محصول ارگانیک را تولید کنیم.

 ارسال روزانه ۳۰۰ کامیون پیاز از جنوب کرمان  به استان‌های دیگر

ذبیح الله اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: اگر در هیئت دولت، تشکیل کرمان جنوبی تصویب شد، مستلزم شناخت جنوب بود.

او با تبیین مزیت‌های بخش کشاورزی جنوب کرمان افزود: کشاورزان و باغداران محصولات را به قیمت بهتری عرضه می‌کنند؛ اما هنوز قیمت با کیفیت متناسب نیست.

اعظمی تکمیل زنجیره تولید را خواستار شد و بیان کرد: باید این زمینه فعال شود.

او  با اشاره به  آفات موجود در منطقه، تامین و تخصیص اعتبارات را خواستار شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای بخش‌های آبخیزداری خبرداد.

او به قیمت پیاز اشاره کرد و گفت: روزانه ۳۰۰ کامیون پیاز به استان‌های دیگر ارسال می شود و کنترل کشت محصول پیاز و سیب زمینی الزامی است.

اعظمی  با اشاره به نگرانی سیب زمینی کاران جنوب افزود:با توجه به اینکه نهاده‌های کشاورزی گران تمام می‌شوند قیمت گذاری‌ها باید کارشناسی باشد.

منصور شکرالهی، نماینده شهرستان‌های کهنوج، رودبار جنوب، فاریاب، منوجان و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جنوب کرمان یکی از زرخیز‌ترین مناظق کشور است و سالیانه ۴ و نیم میلیون تن تولید داریم و بهترین مرکبات دنیا و کشور را تولید می‌کنیم.

او بهترین اراضی حاصلخیز را از مزیت‌های منحصر به فرد عنوان کرد و از حمایت‌های صورت گرفته از تولیدکنندگان ابزار خرسندی کرد و افزود: باید به شکلی مدیریت کنیم که قیمت سیب زمینی، دستخوش کاهش بها قرار نگیرد.

شکرالهی بیان کرد: قرار است تشکیل کریدور شمال به جنوب را که دسترسی روسیه به آب‌های آزاد است از مسیر جنوب کرمان بگذرد.

او برگزاری جشنواره‌های شتر و حنا را یک زیرساخت مهم برای معرفی ظرفیت‌ها به منظور فراهم کردن صنایع جانبی عنوان کرد.

چهارمین جشنواره ملی مرکبات با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، باغداران، کشاورزان و تولیدکنندگان چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱ در باغات کشت و صنعت جیرفت برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار